خبرنامه

خبرنامه


طرح ترور دکتر عبدالله عبدالله - یکی دیگر از یاران احمدشاه مسعود و حکیم ارد بزرگ در افغانستان

Posted: 09 May 2013 03:22 PM PDT

چه کسانی به دنبال کشتن دوستان ایران در افغانستان هستند ؟
چه کسانی از کشتن احمدشاه مسعود (یار نزدیک حکیم ارد بزرگ) در افغانستان سود می بردند ؟
چه کسانی از کشتن پروفسور برهان‌الدین ربانی در افغانستان سود جستند ؟
چه کسانی بدنبال قتل دکتر عبدالله عبدالله هستند ؟ و از کشتن او سود می برند ؟

طالبان مسئول این ترورها معرفی شده است
اما آیا طالبان به تنهایی می تواند به این امور دست یاد ؟
مسلما خیر

عربستان سعودی و امارات متحده عربی پشتوانه مالی گروهای تروریستی در درون افغانستان هستند اما طراح اقدامات آنها بی هیچ تردیدی انگلیس است .

آنها می خواهند کلیه دوستان ایران در افغانستان را نابود کنند تا زنجیره اتحاد دو ملت هیچ گاه شکل نگیرد .
خوشحالیم دکتر عبدالله عبدالله سالم هستند آرزوی سلامتی و طول عمر برای ایشان می نماییم

مطلبی در این مورد از سایت پایگاه اطلاع رسانی ائتلاف ملی افغانستان به رهبری دکتر عبدالله عبدالله؛ رهبر ائتلاف ملی افغانستان را با هم می خوانیم :



دوستی احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ

در مورد دوستی حکیم ارد بزرگ که بزرگترین فیلسوف و حکیم زنده ایران است با احمدشاه مسعود خیلی نوشته اند و قضاوتهای گوناگون داشته اند عده ایی در افغانستان می گویند احمدشاه مسعود در روزهای تنهایی و سختی پس از حمله
طالبان که با سقوط کابل و از دست رفتن بخش زیادی از کشور همراه بود مورد حمایت معنوی ارد بزرگ قرار گرفت و حکیم هدایایی برای او فرستاد که شرح آن در صدها سایت آمده است و مخالفین همانند احزاب کمونیستی نیمه جان فعلی
افغانستان و همچنین پشتون های تند روی مورد حمایت پاکستان و امارات متحده عربی که مخالف تاجیک ها و زبان دری و فارسی هم هستند دوستی این دو را نوعی حمایت دولت ایران از جنبش شمال و شخص احمدشاه مسعود دانسته اند .

بهرشکل
دوستی نخبگان ایران و افغانستان از دیرباز بوده و هم اکنون نیز هست و کشورهای دشمن ، همانند کشورهای عربی و انگلیس نمی توانند این رابطه را مخدوش و زشت نمایند .




در
ادامه این نوشته باید گفته شود : داکتر عبدالله عبدالله؛ رهبر ائتلاف ملی افغانستان ، مطرح ترین شخصیت متنفذ این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است او از نزدیکترین یاران آمر صاحب شهید احمدشاه مسعود و همچنین شهید پروفسور برهان الدین ربانی است . او از پدری پشتون (قندهار) و مادری تاجیک (پنجشیر) بدنیا آمده است و هم اکنون 50 سال دارد .



در ایران بسیاری بر این اعتقاد هستند که او یکی از نزدیکترین اشخاص به آرمان بزرگ احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ است . دکتر عبدالله عبدالله از این جهت محبوبیت بسیاری در بین دولتمردان و همچنین مردم عادی کشور ایران دارد .






نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پایگاه فرهنگی هنری تکناز : تنها عشق می ماند ....

نظریه کهکشان اندیشه