خبرنامه

خبرنامه


سایت سجاد بقائی : جملاتی از بزرگان 6

Posted: 28 Aug 2010 12:33 PM PDT

جملاتی از بزرگان 6

جملاتی از بزرگان ۶

" هرگز کسی که استعداد خوبی در تایپ کردن دارد پروفسور نخواهد شد!!!" . لوسی اسمیت

" زندگی آنقدر کوتاه است که بعضی ها فقط میرسند کارهای ضروری خود راانجام دهند!!!" . فرد هند فاین

" بدی را با عدالت پاسخ دهید، مهربانی را با مهربانی" . کنفوسیوس

" در پشت هیچ در بسته ای ننشینید تا روزی باز شود . راه کار دیگری جستجو کنید و اگر نیافتید همان در را بشکنید" . ارد بزرگ

" اگر قرار است انسان روزی تعادل روحی خود را از دست بدهد و بشکند بهتر آن است که در جوانی باشد چرا که بعد از آن محکمتر وقدرتمند تر زندگی خواهیم کرد!" . آرید هالاند

" زندگی کردن چون مجموعه ای ست از لایه های زیرین یک سازنده گی عاشقانه ایست که دوباره و دوباره در طول زندگی بازسازی می شود اینرا زمانی باور می کنی که آنرا امتحان کرده باشی!!!" . بیورنست یئرن

" انسان آن چیزی خواهد شد که خود باور دارد!" . أودنه ساندروُل

" هر چیزی که بیرون از محدوده آبرو باشد جز شکست وتباهی نتیجه ای نخواهد داشت!!" . سامر سومروم

" اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن" . ارد بزرگ

" پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنست که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی" . مهاتما گاندی

" از ابرانسان است که انسان های برتر دلگرمی و شجاعت می گیرند" . فردریش نیچه

" رنجدیده ! اگر بکوشی تا چیزی از مال خویش را به مردم بذل کنی بی تردید رستگاری" . جبران خلیل جبران

" برای کوبیدن یک حقیقت ، خوب به آن حمله مکن ، بد از آن دفاع کن" . علی شریعتی

" اولین درسی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند، صداقت است" . شوپنهاور

" چون دل راست اندیش و زبان راستگو باشد در کاستی و نادرستی بسته می شود" . بزرگمهر

" بدون باختن برنده نمی شوی" . مثل روسی

" انسان فرزند کار و زحمت خویش است" . داروین

" مردم پست و دون همانند سراب مانند که چون کمی به آنان نزدیک شوی به زودی پستی و ناچیزی خود را بر تو آشکار سازند" . گوته

" در همه چیز همه چیز هست!!!" . ضرب المثل فرانسوی

" اینکه من چیزهائی خوبی آموختم که هیچ جوابی برآن پیدا نمی شود!" . هلگه توُروُند

" بهترین چیزهائی که همیشه منظور من بوده است, آرزو می کردم که مد نظرم نبود!!!" . فرانس ویندر بررگ

" وسرانجام اینکه من از حماقت های خود در زندگی پخته شده ام!" . الینُور فلور


برگرفته از :

http://www.blog.baghaee.com/?p=386

سایت سلامتکده ، کانون پژوهشگران جوان مغان : فایده سفر کردن

Posted: 28 Aug 2010 12:27 PM PDT

فایده سفر کردن

ناصر خسرو قبادیانی بسوی باختر ایران روان بود.
شبی میهمان شبانی شد در روستای کوچکی در نزدیکی سنندج.
نیمه‌های شب صدای فریاد و ناله شنید. برخاست و از خانه بیرون آمد. صدای فریاد و ناله‌های دلخراش و سوزناک از بالای کوه به گوش می‌رسید.
مبهوت فریادها و ناله‌ها بود که شبان دست بر شانه‌اش گذاشت و گفت:
این صداها از آن مردیست که همسر و فرزند خویش را از دست داده، این مرد پس از چندی جستجو در غاری بر فراز کوه ماندگار شد هر از گاهی شب‌ها ناله‌هایش را می‌شنویم. چون در بین ما نیست همین فریادها به ما می‌گوید که هنوز زنده است و از این روی خوشحال می‌شویم که نفس می‌کشد.
ناصر خسرو گفت: می‌خواهم به پیش آن مرد روم.
مرد گفت: بگذار مشعلی بیاورم و او را از شیار کوه بالا برد. ناصر خسرو در آستانه غاری ژرف و در زیر نور مهتاب مردی را دید که بر تخته سنگی نشسته و با دو دست خویش صورتش را پنهان نموده بود.
مرد به آن دو گفت از جان من چه می‌خواهید؟ بگذارید با درد خود بسوزم و بسازم.
ناصر خسرو گفت: من عاشقم این عشق مرا به سفری طول دراز فرا خوانده، اگر عاشقی همراه من شو. چون در سفر گمشده خویش را باز یابی.. دیدن آدم‌های جدید و زندگی‌های گوناگون تو را دگرگون خواهد ساخت. در غیر اینصورت این غار و این کوهستان پیشاپیش قبرستان تو و خاطراتت خواهد بود...
چون پگاه خورشید آسمان را روشن کند براه خواهم افتاد اگر خواستی به خانه شبان بیا تا با هم رویم.
چون صبح شد آن مرد همراه ناصرخسرو عازم سفر بود.. سال‌ها بعد آن مرد همراه با همسری دیگر و دو کودک به دیار خویش باز گشت در حالی که لبخندی دلنشین بر لب داشت.
اندیشمند یگانه سرزمینمان ارد بزرگ می‌گوید: "سنگینی یادهای سیاه را با تنهایی دو چندان می‌کنی. به میان آدمیان رو و در شادمانی آنها سهیم شو. لبخند آدمیان اندیشه‎های سیاه را کمرنگ و دلت را گرم خواهد نمود. "
شوریدگان همواره در سفر هستند و چون خواسته خویش یافتند همانجا کاشانه‌ای بسازند، و چون دلتنگ شوند به دیار آغازین خویش باز گردند.

جمله روز : باید دنبال شادی ها گشت ولی غمها خودشان ما را پیدا می کنند..(فردریش نیچه)


برگرفته از :

http://www.salamatkadeh.blogsky.com/1389/03/

سایت .::PersianDL::. - بیوگرافی ژول ورن.

Posted: 28 Aug 2010 12:23 PM PDT

http://aftab.ir/articles/art_culture/literature_verse/images/708a7c51c271303ea5277cb5eafb5fce.jpg



ژول ورن (1905-1828) نويسنده نامي و آينده نگر فرانسوي بود که کتابهاي زيادي با مضمون علمي-تخيلي نوشت. ژول ورن در هشتم فوريه 1828 ميلادي در يک خانواده مرفه در جزيره ريدو شهر نانت فرانسه به دنيا آمد.

ژول ورن بنا به خواست پدرش تحصيلاتش را در رشته حقوق به پايان برد اما ذوق نمايشنامه نويسي و رمان نويسي او را بر آن داشت که کم کم به سوي ادبيات کشيده شود. در ابتدا هرچند موفق نبود، ولي بعد پيشرفت سريعي کرد. «پنج هفته در بالون» او بسيار موفق بود و هواخواهان بسياري يافت. ناشر آثار او، ژول هتزل براي او دوست و مشاور و همراه بسيار خوبي بود.

از اين گذشته، ژول ورن با دقت و نکته بيني به معرفي کشورها مي پرداخت براي نمونه در بخشي از کتاب فاتح آسمان ها به شناساندن ايران نيز مي پردازد. از کوير لوت و خطه شمال و درياي مازندران سخن به ميان مي آورد و در توصيف آن مکانها از خود مهارت به سزايي نشان مي دهد.

در آغاز آثار ژول ورن تنها در ميان کودکان طرفداران و علاقمنداني داشت تا آن که منتقد و نويسنده اي به نام مارسل موره (1969-1887) چندين کتاب و رساله درباره ژول ورن نوشت و او را چنان که بود به دنيا معرفي کرد. مارسل موره در دو کتاب: «ژول ورن بسيار شگفت انگيز» (1960) و «اکتشافات ژول ورن» (1963) ژول ورن را به دنيا شناساند و از آن به بعد دوستداران ادب با نظر جدي تري به ژول ورن مي نگرند.

ژول ورن در24 مارس1905بر اثر بيماري ديابت، در شهر آميين درگذشت. آثار او همه جا شهرت دارند و به زبانهاي مختلفي نيز ترجمه شده اند.

ژول ورن خيالات و روياهايش را به تحرير در آورد کمتر کسي اين کار را مي کند اما او به روياهايش باور داشت و اين رويا نويسي برايش شهرتي عالم گير شد به قول ارد بزرگ : رويا پردازي که عملگرا هم باشد مي تواند سرچشمه دگرگوني هاي بسيار گردد .
در 9 مارس 1886 هنگامي که ژول ورن به خانه اش بر مي گشت برادرزاده 25 ساله اش ، «گستن » به طرف او شليک کرد. گلوله اول به او نخورد اما گلوله دوم به پاي چپ او اصابت کرد. گستن سال هاي باقيمانده از عمر خود را در تيمارستان سپري کرد. اين خبر به صورت محرمانه نگه داشته شد و در هيچ کدام از روزنامه ها انعکاس پيدا نکرد. جراحت ناشي از گلوله با سرعت کمي التيام يافت و باعث شد که ژول ورن تا آخر عمر خود بلنگد. مشخص نشد که گستن چرا دست به اين اقدام زد اما به نظر مي رسد که او دچار مشکلات رواني بوده است .
بعد از مرگ هتزل ، ناشر کتاب هاي ژول ورن و مادرش که ژول ورن او را مي پرستيد شروع به نوشتن کتاب هايي با مضامين سياه تر و غم انگيزتر کرد. در سال 1888 او وارد سياست شد و به عنوان عضو شوراي شهر آمين انتخاب شد و بمدت 15 سال در آنجا به انجام وظيفه پرداخت .
بعد از مرگ ژول ورن تنها پسرش ميشل مراحل چاپ آخرين داستان هاي او را بر عهده گرفت .
در سال 1863 ژول ورن کتابي با عنوان پاريس در قرن بيستم نوشت که درباره مرد جواني بود که در جهاني پر از آسمانخراش هاي شيشه يي ، قطارهاي پرسرعت ، ماشين هايي که با سوخت بنزين حرکت مي کنند، ماشين حساب ها و شبکه هاي ارتباطي جهاني زندگي مي کرد با اين حال احساس خوشبختي نمي کرد. اين کتاب پايان غم انگيزي داشت . هتزل بر اين عقيده بود که اين کتاب با بدبيني و ديدي منفي نگاشته شده و به شهرت در حال شکوفايي ژول ورن آسيب مي رساند و محبوبيت او را خدشه دار مي کند. پس به او پيشنهاد کرد تا 20 سال براي چاپ اين کتاب صبر کند. ورن نصيحت هتزل را پذيرفت و متن دست نويس کتاب را در جاي امني قرار داد. اين متن در سال 1989 توسط «نتيجه » ورن پيدا شد و در سال 1994 به چاپ رسيد.
? بدشانسي هاي سال هاي پاياني زندگي ژول ورن
مدت کوتاهي پس از واقعه تيراندازي به ورن او دوست هميشگي اش هتزل را از دست داد. اگرچه چاپ آثار او بعد از مرگ هتزل توسط پسر هتزل ، ژول ، انجام مي گرفت اما ورن يک محرم راز و معتمد خود را از دست داده بود. ميشل فرزند ورن در نامه يي به ژول فرزند هتزل نوشت هيچ وقت پدرم را به اندازه زماني که خبر مرگ هتزل را به او دادند غمگين نديده بودم .
شايد تنها اتفاق مثبت در اين دوره سخت براي ژول ورن نزديک شدن او با پسرش از نظر عاطفي بود. ميشل تا آن زمان فردي سرکش بود و حتي در سن 16 سالگي اش توسط پدرش به سفر دريايي 18 ماهه يي به دور دنيا فرستاده شد. پدرش گمان مي کرد که زندگي سخت روي دريا مسئوليت پذيري را به او خواهد آموخت اما اين گونه نشد. ولي بيماري پدرش و نزديک شدن ورن به سال هاي پاياني زندگي اش باعث شد تا ميشل بطور جدي تري با زندگي روبرو شود. در سال هاي بعدي ژول ورن کتاب هايي در مورد استفاده غلط از تکنولوژي و تاثير آن بر زندگي انسان ها نوشت . در کتاب جزيره پراپلر او به اظهار تاسف درباره نابودي فرهنگ محلي ساکنان جزاير پلي تري پرداخته است . در کتاب ابوالهول يخي او خودکشي دسته جمعي نهنگ ها را پيش بيني مي کند، چيزي که تا آن زمان کشف نشده بود. در کتاب «سرنوشت بگام » درباره اين موضوع که اگر تکنولوژي و علم به دست افراد شرور بيفتد چقدر مي تواند خطر آفرين باشد، هشدار مي دهد. برخي از کتاب هاي او که در زمان مرگش هنوز به چاپ نرسيده بود يا ناتمام بود بعد از آن به چاپ رسيد و کتاب هاي ناتمامش توسط پسرش ميشل ويراستاري و تکميل شد.او بيش از 80 کتاب و صدها شخصيت فراموش نشدني خلق کرد.
ميراث ژول ورن تنها کتاب هايش نيست بلکه خوانندگانش نيز هست . يکي از نويسندگان کتاب هاي علمي تخيلي با نام «ري بردبري » گفته است : همه ما به گونه يي جزو فرزندان ژول ورن هستيم . «ويليام بيب » يکي از اولين مرداني که به اعماق دريا سفر کرده است با خواندن کتاب «بيست هزار فرسنگ زير دريا» به اقيانوس شناسي علاقه مند شده است . «رابرت گودارد» پدر موشک شناسي علم ساختن و هدايت موشک در کودکي يکي از پرطرفدارترين خوانندگان آثار ژول ورن بوده است .
قوه تخيل ژول ورن که در کتاب هايش جلوه گري مي کند و تئاترها و فيلم هايي که از روي آن کتاب ها نوشته شده امروز که حدود 100 سال از مرگش مي گذرد همچنان انسان را سرگرم مي کند و تحت تاثير قرار مي دهد و به نظر مي رسد براي سال هاي زيادي در آينده همچنان اين امر ادامه يابد.
? پيتر هتزل و ژول ورن
تاثير پيترهتزل بر روي نوشته ها و کتاب هاي ژول ورن بسيار قابل توجه بود. ژول که از يافتن شخصي که تمايل به چاپ آثارش را داشته باشد، در پوست خود نمي گنجيد، تقريباً تمام تغييراتي که هتزل بر آثارش اعمال کرد را پذيرفت . هتزل نه تنها چاپ حداقل يکي از رمان هاي ژول به نام پاريس در قرن بيستم را کاملاً رد کرد، بلکه از ژول خواست تا قسمت هاي مهم ساير پيش نويس هايش را هم تغيير دهد.
يکي از مهم ترين تغييراتي که هتزل بر آثار ژول ورن تحميل کرد، تغيير نگاه رمان هاي او از بدبيني به خوش بيني بود. برخلاف برداشت هاي معمول ، ژول ورن چندان به پيشرفت هاي تکنولوژيکي و انساني علاقه يي نداشت همان گونه که در آثارش قبل از ملاقات با هتزل مشهود است . اين تصميم هتزل بود که با تغيير نگاه داستان ها، فروش بيشتر آنها را تضمين کنند.
به عنوان مثال قرار بود داستان «جزيره اسرارآميز» با نگاهي نوستالژيک به پايان برسد، اما بنا به تصميم هتزل ، داستان با سعادت و خوشبختي قهرمانان به انتها رسيد. مورد ديگري که هتزل از نسخه پيش نويس ژول ورن حذف کرد، عقايد ضد يهودي او بود که تنها در نسخ اوليه «مارتين پاز» و «هکتور سرواداک » به چشم مي خورد.


برگرفته از :
http://persiandl.funha.com/contents/740-%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DA%98%D9%88%D9%84-%D9%88%D8%B1%D9%86.html

سایت مشاهیر و نام آوران ایران زمین - اس ام اس های فلسفی( جملات کوتاه زیبا)

Posted: 28 Aug 2010 12:19 PM PDT



سربر گریبان فرو بر، از دل خویش بپرس آنچه را که مى داند.
(شکسپیر)



چه بسیار گردن کشانی که به آنی دچار زبونی شدند.
(ارد بزرگ)



نشانه مهارت، دانستن بیشترین ها در مورد کوچک ترین ها است.
(اچ لاسکى)



اولین گام در راه آگاهى، درک جهل است.
(بى پیماستر)



رایزن کسی است که می تواند از درون پیچیده ترین مشکلات، ساده ترین و بهترین راهها را بیابد.
(ارد بزرگ)



خداوندا، نمى توانیم از تو چیزى بخواهیم که تو نیازهاى ما را مى دانى، پیش از اینکه در ما پدیدار شود.
(جبران خلیل جبران)



فرهنگ رودخانه اى است به قدمت تاریخ.
(یونگ)



بی گمان اولین باژ، آخرین باژ نخواهد بود.
(ارد بزرگ)



آزادی ابر انسان تنها در صورتی واقعی است که در زمان فراشد و در ساختن آینده ای بر پایه گذشته عملی شود.
(فردریش نیچه)



خوشبختی میان پرده بدبختی است.
(دن مارکی)



بازده ساختار بیمار، درد و سیاهی ست.
(ارد بزرگ)



فرمان ایزد به جهانداران داد و دهش است.
(فردوسی خردمند)



به خاطر داشته باشید که امروز همان فردایی است که دیروز دربارۀ آن نگران بودید. از خود بپرسید اقلاً این چیزی که درباره اش نگرانم به وقوع خواهد پیوست یا خیر؟
(استرن)



هیچ هنجاری نمی تواند فراتر از جان بی گناهی باشد چه باژ باشد و چه غیر آن.
(ارد بزرگ)


عشق حیات عاشق را تشکیل می دهد و الا معشوق بهانه است.
(آلفونس کار)



آزادگان را کاهلی، بنده می سازد.
(فردوسی خردمند)



در هستی جنبش حشرات هم چهار چوبی دارد.
(ارد بزرگ)




زن همیشه سن خود را از تاریخ ازدواج حساب می کند، نه تاریخ تولد.
(ارهارد)



اگر هنجارها و کارآگان سست باشند همان بهتر که باژ را بدهی.
(ارد بزرگ)



آدمی شاگردی است که درد و اندوه او را تعلیم می دهد و هیچکس بدون احساس این معلم قادر به شناسایی خود نیست.
(آلفرد دوموسه)



حیات خوابی است، و محبت رؤیای آن.
(آلفرد دوموسه)



فکر نو بسیار ظریف و حساس است، با یک ریشخند کوچک می میرد و کنایه ای کوچک آن را بسختی مجروح می کند.
(هربرت اسپنسر)



هرگاه بتوانیم از نیروی تخیل به همان اندازه استفاده کنیم که از نیروی بصری استفاده می کنیم هر کاری انجام پذیر است .
(کارلایل)



رایزنی که کار، اجرایی می کند، قابل اعتماد نیست .
(ارد بزرگ)



آدم بی مغز و پرگو چون آدم ولخرج و بی سرمایه است.
(پاسکال)



بیشترین تأثیر افراد خوب زمانى احساس مى شود که از میان ما رفته باشند.
(امرسون)



آدمها میوه های درختانی هستند که ریشه ای از دیرینه دارند.
(ارد بزرگ)



تاریخ تکرار بى پایان خطاهاى زندگى است.
(لورنس دورل)





سایت ایرانیان گرافیک : كوروش كبير كيست ؟

Posted: 28 Aug 2010 12:16 PM PDT

پاسارگاد - آرامگاه كوروش

كورش فرزند كمبوجيه و ماندانا بر پدر بزرگ خويش استاگ شوريد و پادشاهي ايران را در دست گرفت و دودمان هخامنشيان را بنياد نهاد.

در سال 546 قبل از ميلاد , كراسوس شاه ليديا با انديشه پيروزي بر سرزمين پارسيان يورشبر ايران زمين را آغاز كرد. وي پيش از يورش, از كاهن معبد دلفي در يونان در زمينه يورش به پارسيان نگر(نظر)خواهي كرد و كاهن به او وعده داد كه اگر حمله كند, امپراطوري بزرگي را نابود خواهد كرد.جنگ با ايران براي ليديا يك فاجعه تاريخي بود. كروسوس بسختي شكست خورد. كورش خاك ليديا را در هم نورديد. كروسوس به اسارت ايرانيان در آمد و خاك ليديا(تركيه فعلي) ضميمه شاهنشاهي كورش قرار گرفت و مرزهاي شرقي ايران به درياي اژه رسيد. كورش كراسوس را بخشيد و از او يك فرمانده با وفا ساخت و بعدها همين كراسوس و ارتش ليديا براي پيشبرد هدفهاي امنيت گسترانه كورش نبردها كردند.

كورش كه شخصيتي آزاد انديش و عاري از پي دورزي(تعصب) بود , خدايان و اديان ملل شكست خورده را به رسميت شناخت , همگان را در اجراي مراسم دينيشان آزاد گذاشت, معابدشان را در زير پوشش كمكهاي دولتي قرار داد و بدينسان دل هاي همه ي ملت هاي مغلوب را بسوي خويش جلب كرد. چشم تاريخ تا آن هنگام چنان فاتح پر مهر و شفقتي را به خود نديده بود و ملت هاي مغلوب در برابر اين همه مهر و بزرگواري چاره اي جز محبت او را نداشتند و دوستي او در دل همه اقوام تحت قرمانروائي ايران ريشه دواند.

پس از اينكه مرزهاي شرقي ايران در جوار بابل قرار گرفت, آوازه انساندوستي و بزرگمنشي كورش به ميانرودان رسيد و بابليان را كه از جور ستمگري به نام نبونهيد به تنگ آمده بودند بر آن داشت كه دست استمداد بسوي كورش دراز كنند. فتح امپراطوري بابل براي كورش با همكاري مردم بابل و هماهنگي روحانيون مردوخ انجام شد.

كورش با ايمان به سرزمين ايران , جهان گشائي را به هدف برقرار كردن آشتي و آسايش و برابري و از ميان بردن ستم و ناراستي انجام ميداد. هر كشوري را كه گشود, فرمانروائيش را دوباره به همان حكومتگران پيشين واگذاشته بود تا از سوي او سرزمين خودشان را با دادگري اداره كنند. در هيچ جا به معابد و متوليان امور ديني ملل مغلوب آسيب وارد نكرد

كورش پس از تسخير بابل اعلام بخشش همگاني كرد, اديان بومي را آزاد اعلام كرد, هيچ انساني را به بردگي نگرفت و سپاهيانش را از تجاوز به جان و مال رعايا باز داشت و دستور داد خرابيهاي جنگ را بازسازي كنند و در اين راه خود پيش قدم شد و شروع به بازسازي ديوار شهر كرد. در ميانرودان چهل هزار يهودي توسط شاهان آشور و بابل براي بردگي به اين منطقه آورده شده بودند. كورش دستور آزادي آنها را صادر كرد و به آنها وعده داد موجبات برگشتشان را به سرزمينشان فراهم كند.بعد از فتح ميانرودان, شام(سوريه) . فينيقيه و فلسطين نيز ضميمه خاك ايران شدند

در استوانه معروف به اعلاميه حقوق بشر اين پادشاه انساندوست چنين نوشته است: منم كورش شاه جهان, شاه بزرگ, شاه شكوهمند, شاه بابل, شاه سومر و اكاد, شاه چهار اقليم بزرگ جهان, پور كمبوجيه شاه بزرگ شاه انشان, نوه كورش شاه بزرگ شاه انشان, از دودمان شاهان روزگاران دور.... هنگامي كه دوستانه قدم درون بابل نهادم و در ميان هلهله هاي شادي مردم كاخ شاهان و تختگاه آنها را به تصرف در آوردم سلطان بزرگ مردوخ دلهاي نيك مردان بابل را با من همراه ساخت زيرا من همواره بر آن بودم كه او را بزرگ بدارم و بستايم. سپاه بزرگ من در آرامش و نظم وارد بابل شدند من به هيچكس اجازه ندادم كه در سومر و اكاد دست به تجاوز و تعدي بزند.من در بابل و ديگر شهر هاي مقدس نظم و امنيت برقرار كردم.از آن پس مردم بابل به آزادي رسيدند و يوغ بردگي از دوششان برداشته شد... مردم اين سرزمينها را به سرزمينهايشان برگرداندم و املاكشان را به آنان باز دادم.

رفتار انساندوستانه كورش با اقوام معلوب از او يك شخصيت مقدس و مافوق بشري ساخت. روحانيون بابل او را پيامبر مردوخ , و انبياي اسرائيل او را شبان يهوه و مسيح موعود و تجسم عيني خداي دادگستر خوانده اند. مسلمانان او را ذوالقرنين مي دانند.كه نامش در قرآن آمده است . و چه زيبا گفته است ارد بزرگ كه : كورش نماد فرمانروايان نيك انديش است و نام او مي ماند ، چرا كه از راستي و كمك به آدميان روي برنگرداند .

مرزهاي كشور كورش در شرق از حدود رود سند و رود سيحون آغاز مي شد و در غرب به درياي مديترانه و درياي اژه مي رسيد.نقش كورش در سازندگي تاريخ اهميت ويژه اي دارد. در اين زمينه گزينوفون مي گويد: "كشور كورش بزرگترين و شكوهمندترين بود و اين سرزمين پهناور را كورش به نيروي تدبيرش يك تنه اداره مي كرد. كورش چنان به ملتهائي كه در اين سرزمينها مي زيستند دلبستگي داشتو از آنها مواظبت مي نمود كه گوئي همه آنها فرزند اويند.مردم اين سرزمينها نيز به بوبه خود ويرا پدر و سرپرست غمخوار خودشان مي دانستند. كارگزاران دولت در عهد كورش به تمامي عهد و پيمانها و سوگندهايشان وفاداري نشان ميدادند و از او فرمان مي بردند."

كورش پس از حدودا 23 سال فرمانروائي درگذشت و پيكرش در پاسارگاد به خاك سپرده شد.

منشور كورش بزرگ (اولين اعلاميه حقوق بشر) :

اينك كه به ياري مزدا ، تاج سلطنت ايران و بابل و كشورهاي جهات اربعه را به سر گذاشته ام ، اعلام مي كنم : كه تا روزي كه من زنده هستم و مزدا توفيق سلطنت را به من مي دهد

دين و آيين و رسوم ملتهايي كه من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت كه حكام و زير دستان من ، دين و آئين و رسوم ملتهايي كه من پادشاه آنها هستم يا ملتهاي ديگر را مورد تحقير قرار بدهند يا به آنها توهين نمايند
.

من از امروز كه تاج سلطنت را به سر نهاده ام ، تا روزي كه زنده هستم و مزدا توفيق سلطنت را به من مي دهد ، هر گز سلطنت خود را بر هيچ ملت تحميل نخواهم كرد و هر ملت آزاد است ، كه مرا به سلطنت خود قبول كند يا ننمايد و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند ، من براي سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم كرد
.

من تا روزي كه پادشاه ايران و بابل و كشورهاي جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت ، كسي به ديگري ظلم كند و اگر شخصي مظلوم واقع شد ، من حق وي را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم كرد
.

من تا روزي كه پادشاه هستم ، نخواهم گذاشت مال غير منقول يا منقول ديگري را به زور يا به نحو ديگر بدون پرداخت بهاي آن و جلب رضايت صاحب مال ، تصرف نمايد

من تا روزي كه زنده هستم ، نخواهم گذاشت كه شخصي ، ديگري را به بيگاري بگيردو بدون پرداخت مزد ، وي را بكار وادارد
.

من امروز اعلام مي كنم ، كه هر كس آزاد است ، كه هر ديني را كه ميل دارد ، بپرسد
و در هر نقطه كه ميل دارد سكونت كند ، مشروط بر اينكه در آنجا حق كسي را غضب ننمايد ، و هر شغلي را كه ميل دارد ، پيش بگيرد و مال خود را به هر نحو كه مايل است ، به مصرف برساند ، مشروط به اينكه لطمه به حقوق ديگران نزند
.

من اعلام مي كنم ، كه هر كس مسئول اعمال خود مي باشد و هيچ كس را نبايد به مناسبت تقصيري كه يكي از خويشاوندانش كرده ، مجازات كرد ،مجازات برادر گناهكار و برعكس به كلي ممنوع است و اگر يك فرد از خانواده يا طايفه اي مرتكب تقصير ميشود ، فقط مقصر بايد مجازات گردد ، نه ديگران

من تا روزي كه به ياري مزدا ،سلطنت مي كنم ، نخواهم گذاشت كه مردان و زنان را بعنوان غلام و كنيز بفروشند و حكام و زير دستان من ، مكلف هستند ، كه در حوزه حكومت و ماموريت خود ، مانع از فروش و خريد مردان و زنان بعنوان غلام و كنيز بشوند و رسم بردگي بايد به كلي از جهان برافتد .

و از مزدا خواهانم ، كه مرا در راه اجراي تعهداتي كه نسبت به ملتهاي ايران و بابل و ملتهاي ممالك اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند .

تنديس ۴ متري كورش در پارك المپيك سيدني از سال ۱۹۴۴


برگرفته از : سید محمد ابراهیمی
http://www.iraniangraphic.com/index.php?page=p_view_text&text=4588

سایت pc-aras.com : داستان بسیار کوتاه و تحسین برانگیز

Posted: 28 Aug 2010 12:14 PM PDT

نیمروز بود کشاورز و خانواده اش برای نهار خود را آماده می کردند یکی از فرزندان گفت در کنار رودخانه هزاران سرباز اردو زده اند چادری سفید رنگ هم در آنجا بود که فکر می کنم پادشاه ایران در میان آنان باشد سه پسر از میان هفت فرزند او بلند شدند به پدر رو کردند و گفتند زمان مناسبی است که ما را به خدمت ارتش ایران زمین درآوری ، پدر از این کار آنان ناراضی بود اما به خاطر خواست پیگیر آنها پذیرفت و به همراهشان به سوی اردو رفت .

دو جنگاور در کنار درختی ایستاده بودند که با دیدن پدر و سه پسرش پیش آمدند : جنگاوری رشید که سیمایی مردانه داشت پرسید چرا به سپاه ایران نزدیک می شود . پدر گفت فرزندانم می خواهند همچون شما سرباز ایران شوند .

جنگاور گفت تا کنون چه می کردند . پدر گفت همراه من کشاورزی می کنند .

جنگاور نگاهی به سیمای سه برادر افکند و گفت و اگر آنان همراه ما به جنگ بیایند زمین های کشاورزیت را می توانی اداره کنی ؟

پیرمرد گفت آنگاه قسمتی از زمین ها همچون گذشته برهوت خواهد شد .

جنگاور گفت : دشمن کشور ما تنها سپاه آشور نیست دشمن بزرگتری که مردم ما را به رنج و نابودی می افکند گرسنگی است کارزار شما بسیار دشوارتر از جنگ در میدانهای نبرد است .

آنگاه روی برگرداند و گفت مردم ما تنها پیروزی نمی خواهند آنها باید شکم کودکانشان را سیر کنند . و از آنها دور شد .

جنگاور دیگری که ایستاده بود به آنها گفت سخن پادشاه ایران فرورتیش ( فرزند بنیانگذار ایران دیاکو ) ! را بگوش بگیرید و کشاورزی کنید . و سپس او هم از پدر و سه برادر دور شد .

فرزند بزرگ رو به پدر پیرش کرد و گفت : پدر بی مهری های ما را ببخش تا پایان زندگی سربازان تو خواهیم بود . ارد بزرگ خردمند برجسته کشورمان می گوید : فرمانروایان همواره سه کار مهم در برابر مردم دارند . نخست : امنیت ، دوم : آزادی و سوم : نان .






سایت friendfa.com : سارا baharestane1363

Posted: 28 Aug 2010 12:10 PM PDT

دریاها نماد فروتنی هستند . در نهاد خود کوه هایی بلندتر از خشکی دارند ولی هیچ گاه آن را به رخ ما نمی کشند . ارد بزرگ


http://www.sara22bala.blogfa.com

برگرفته از :
http://www.friendfa.com/view/post:5587208

سایت friendfa.com : سارا baharestane1363

Posted: 28 Aug 2010 12:06 PM PDT



هیچ فرازی در برابر آدم های پاکباخته توان ایستادگی ندارد . ارد بزرگ



برگرفته از :
http://www.friendfa.com/view/post:5587219

سایت خاطرات-SmS-مطالب ارسالی دوستان و آشنایان : سخنان قصار و پند آموز

Posted: 28 Aug 2010 12:02 PM PDT

اگر می‌بینی كسی به روی تو لبند نمی‌زند علت را در لبان فرو بسته ی خود جستجو كن. دیل كارنگی


صدها راه برای پند و اندرز دادن وجود دارد اما بیشتر بدترین گونه آن ، که همان رو راست گفتن است را برمی گزینیم . ارد بزرگ


شیرینی یكبار پیروزی به تلخی صد بار شكست می‌ارزد. سقراط


ضعیف‌الاراده كسی است كه با هر شكستی بینش او نیز عوض شود. ادگار‌ آلن‌پو


هنگامه شادمانه سرودن و بنواختن ، چه زود گذر و کوتاه است . ارد بزرگ


به جای اینكه به تاریكی لعنت بفرستی یك شمع روشن كن. ضرب‌المثل چینی


برای اینكه بزرگ باشی نخست كوچك باش. ضرب‌المثل هندی


برای اینكه پیش روی قاضی نایستی، پشت سر قانون راه برو. ضرب‌المثل انگلیسی


ناتوان ترین آدمیان، آنانی هستند که نیروی بدنی خویش را به رخ دیگران می کشند . ارد بزرگ


به كارهای زشت عادت مكن زیرا ترك آن دشوار است. ضرب‌المثل فارسی


مانند علما بنویس و مانند توده مردم حرف بزن. ضرب‌المثل هندی


میرآب ، به اندازه دهد ، همه دشت سبز باقی خواهد ماند . ارد بزرگ


دانش به تنهائی یك قدرت است. فرانسیس بیكن


وقتی در زندگی به داشتنی های خود فکر می کنیم خود را خوشبخت و زمانی که به نداشته می اندیشیم خود را بدبخت حس می کنیم . پس خوشبختی ما در تصور خود ماست . تناجیو


هنگامه رهایی اهریمن ، هنگام دربند شدن توست . ارد بزرگ


ادمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشگل است زیرا او دیگران را خوشبخت تر از انچه هستند تصور میکند . مونتسکیو


خوشبختی، فاصله ی این بدختی تا بدبختی بعدی است . چارلی چاپلین


شب زندگی برای خردمند ، همچون روز روشن است . ارد بزرگ


دنیا این قدر بزرگه که هر کسی واسه خودش یه جایی داره پس سعی کنید به جای اینکه جای کسی رو بگیریدجای خودتون رو پیدا کنید . چارلی چاپلین

هیچ کس نمی تواند ما را بهتر از خودمان فریب دهد . گوته


یک آموزگار خام می تواند مدتها شاگردان خویش را سرگردان کند . ارد بزرگ


تنها با عشق میان دلهای شماست که عشق میان شما عمق و استحکام واقعی خود را نشان خواهد داد . باربارا دی آنجلیس


همیشه اندكی دیوانگی در عشق هست اما همیشه اندكی منطق هم در دیوانگی هست . فردریش نیچه


اندرز جوان باید کوتاه ، تازه و داستان وار باشد . ارد بزرگ


آخرین بار که به عشق و شور زندگی نهفته در وجود خود اجازه دادید تا بیرون آید و کمی بازیگوشی کند کی بود؟ آخرین باری که از بازی با بچه هایتان به همان اندازه ی آنها لذت بردید ، کی بود؟ آخرین باری که از زنده بودن خود به هیجان آمدید کی بود؟ نگران نباشید دیگران درباره شما چه فکر می کنند. به این فکر نکنید که آن چه را دوست دارید انجام بدهید چقدر عملی ، مفید ، یا موثر است. مضحک باشید ، عاشق باشید ، با شور و حال زندگی کنید . خودتان باشید . باربارا دی آنجلیس


از گناه تنفر داشته باش نه از گناهكار . گاندی


تقریبآ همه مردم بخشی از عمرشان را ، در تلاش برای نشان دادن ویژگی هایی که ندارند ، تلف می کنند . سامول جانسون


بن و ریشه هستی مانند گردونه ای دوار است که همه چیز را گرد رسم کرده است برسان : گردش روزها ، چرخش اختران و ستارگان ، چرخش آب بر روی زمین ، زایش و مرگ ، نیکی و بدی ، گردش خون در بدن ، حرکت اتم و ... ارد بزرگ


چه غصه هایی بخاطر اتفاقات بدی که هرگز در زندگی ام پیش نیامد خوردم . میکل آنژ


هرگز نمی توان با آدمهای کوچک کارهای بزرگ انجام داد . سیسرون


هرگز هنگام گام برداشتن به سوی آرمان بزرگ ، نگاهت به آنانی که دستمزد خویش را پیشاپیش می خواهند نباشد ! تنها به توانایی های خود اندیشه کن . ارد بزرگ


اگر همه می توانستند از استعدادهای خود درست بهره بگیرند، دنیا همان بهشت موعود می شد که همه می خواهند . زکریای رازی


ما ندرتاً درباره آنچه که داریم فکر می کنیم ، درحالیکه پیوسته در اندیشه چیزهایی هستیم که نداریم . شوپنهاور


من در جهان یک دوست داشته ام و آن خودم بوده ام ! ناپلئون


شباهنگام برای خانواده و نزدیکانت نامه بنویس و در روز برای اربابان و سرپرستان . ارد بزرگ


شخصی که امروز زیر سایه ای ارمیده ، مدیون کسی است که مدت ها قبل درختی کاشته . وارن بوفه


فراموش نكنیم كه ما به سخنان یك طرف دعوا گوش كرده ایم آخر كتابهای اسمانی را خدا نازل كرده . سامیوئل باتلر


در هستی جنبش حشرات هم چهار چوبی دارد . ارد بزرگ


عشق ماندگار هرگز بر جاذبه ی جسمانی میان شما و معشوق که همواره در حال تغییر است متکی نیست . باربارا دی آنجلیس


خودت باش شاید بدترین پندی باشد كه به بعضی ها می توان داد . تام سامسون


عمری را تلف كردم تا بفهمم فهمیدن همه چیز لازم نیست . رنه كوتی


چهار چوب نگاه ما زمینی است ، اما برآیند اندیشه ما جنبه آسمانی نیز پیدا می کند . ارد بزرگ


من با عشق به تو تنها به میعادگاهم می آیم ، اما این من ، در ظلمت کیست کنار می آیم تا از او دوری کنم ، اما نمی توانم از او بگریزم ، او وجود کوچک خود من است ، آقا و سرور من . حیا و شرمندگی نمی شناسد و شرمنده ام که همراه با او به درگاه تو آمده ام . رابیندرانات تاگور


در آغاز تنها عشق بود. حتی زندگی و پیدایش شما بر روی این کره ی خاکی نیز برخاسته از عشق است . این عشق بوده است که در یک لحظه مرد و زنی را آنچنان به سوی هم جذب کرده است تا از تلفیق و اتحاد عاشقانه ی بدن آن ها بذر شما متولد گردد . باربارا دی آنجلیس


اگر بر ساماندهی نیروهای خود توانا نباشیم ، دیگران سرنوشتمان را می سازند . ارد بزرگ


آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد،آزادی خود ماه است که او را پایبند می کند . رابیندرانات تاگور


اگر انتظار و توقع نداشته باشی همه دوست تو اند . رابیندرانات تاگور


بخاطر داشته باشید كه حواس خود را به هر چه متوجه كنیم همان را به دست می آوریم . آنتونی رابینز


این سخن پذیرفته نیست که : "پیکر بزرگترین زندان روان آدمی است" باید گفت پیکر بهترین دوست و همدم زندگی این جهانی روان است چرا که همیشه بدون کوچکترین بهانه ای بدنبال خواسته های او می دود . این که گفته شود روان در بند بدن است و باید زودتر آزاد شود تا به دیدار دلدار بشتابد ، اشتباه است چون هم او بدن را به روان هدیه نموده است کسی که دلدار می خواهد باید به خواست او تن دهد . ارد بزرگ


بیا...
همان گونه كه هستی بیا دیر مكن...
گیسوان مواجت آشفته
فرق مویت پاشیده.
بیا دلگیر مشو
بیا همان گونه كه هستی
بیا دیر مكن
چمن ها را پایمال كرده به سرعت بیا.
اگر چه مروارید های گردنبندت بیفتد و گم شود.
باز بیا و دلگیر مشو
از كشتزارها بیا،
تندتر بیا...
ابرهایی كه آسمان را پوشیده است می بینی
در طول رود كه در آن دیده می شود.
دسته پرندگان وحشی در پروازند.
بادی كه از روی چمن ها می گذرد و هر آن شدت می گیرد باد آن را خاموش خواهد كرد
چه كسی می تواند تردید داشته باشد كه به ابروان و مژگانت سرمه نپاشیده ای
زیرا دیدگان طوفانیت از ابرهای بارانی هم سیاه ترند
اگر هنوز حلقه ی گل بافته نشده، چه مانعی دارد؟
اگر زنجیر طلایت هم بسته نشده آن هم بماند
آسمان از ابر آكنده است دیر شده همان گونه كه هستی بیا...
بیا فقط بیا...(بخشی از نامه ی رابیندرانات تاگور به همسرش)


اگر مراقب سلامت خود نباشید، مشكل است كه بتوانید از عواطف خود بهره مند شوید . آنتونی رابینز


تنها با از خودگذشتگی برای دیگر آدمیان می توان جاودانه شد . ارد بزرگ


زرتشت به وسیله فلسفه خود بشر را از بار سنگین مراسم ظاهری آزاد ساخت و اساس آئینش را بر آموزشهای اخلاقی نهاد . رابیندرانات تاگور


نشاط و خوشدلی ، اعتماد به نفس شما را تقویت و زندگی را دلپذیرتر می سازد و باعث می شود كه اطرافیان شما شادی بیشتری را احساس كنند. خوشدلی به معنی خوشخیالی و فرار از مشكلات نیست بلكه نشانه هوش و ذكاوت شماست . آنتونی رابینز


خودخواه ، تجربه سخت تنهایی را ، پیش رو دارد . ارد بزرگ


کم دانستن و پر گفتن مثل نداشتن و زیاد خرج کردن است. ناپلئون


عشق مغناطیسی است که ما را به مبدا خود جذب می کند . باربارا دی آنجلیس


انسان عاقل همیشه از بدگویی هایی که از او میشود استفاده میکند. ژرژبانه


خار های کوچک زخم به جان نمی زنند ، بلکه با او می آمیزد برای روزهای سختر . ارد بزرگ


شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.کیم وو چونگ


همیشه به خود اعتماد داشته باشید. اگر یك بار كاری را با موفقیت انجام داده باشید، باز هم می توانید. آنتونی رابینز


جفتت اگر پرید برای پریدن عجله نکن . ارد بزرگ


غذا را سبک کن تا ازمرض ایمن شوی . جالینوس حکیم


اگر زندگی با تو سرناسازگاری دارد تو با او سازش کن. اسپارت


سخن های پست ، آدمهای حقیر را جذب و خردمندان را فراری می دهد . ارد بزرگ


پاکدامنی و استفامت از تمام پیمانها و سوگند ها محکمتر است . مادام نکر


مردبزرگ دیر وعده می دهدو زود انجام می دهد. کنفوسیوس


انسان فرزند کار و زحمت خویش است . داروین


آدمی با کینه ، زندگی را بر دوستان نیز تنگ می کند . ارد بزرگ


شجاعت حقیقی ،موفق شدن بر شداید زندگی است . ناپلئون


اگر در اولین قدم موفقیت نصیب ما می شد سعی و عمل دیگر معنی نداشت . مترلینگ


بی گمان اولین باژ ، آخرین باژ نخواهد بود . ارد بزرگ


موفقیت برای اشخاص کم ظرفیت مقدمه گستاخی است . ضرب المثل ایتالیایی


با داشتن اراده قوی مالک همه چیز هستید . گوته


حقیقت داروی تلخی است که ثمرات شیرینی دارد . گاندی


تبار بی ریش سفید ، همچون خانه بی سقف است . ارد بزرگ


دوصد گفته چون نیم کردار نیست . ضرب المثل فارسی


برای شاد کردن دیگران ،آرزوهایشان را بفهم . اپیکور


با احساس می شود پند و اندرز داد اما سامان دهی به کشور نیاز به هنجار و چهارچوبی توانمند دارد . ارد بزرگ


هیچ کس جز خود ما مسوول بدبختی ها و یا خوشبختی های ما نیست . بودا


بهترین وسیله دفع دشمنان ، ازدیاد دوستان است . بیسمارک


مردان موفق امروز ، کودکان جسور دیروز بوده اند. دسراییلی


کژی و ناراستی ، شکاف و رخنه گاه اندیشه اهریمن خواهد شد . ارد بزرگ


تقریبآ همه مردم بخشی از عمرشان را ، در تلاش برای نشان دادن ویژگی هایی که ندارند ، تلف می کنند . سامول جانسون


چه غصه هایی بخاطر اتفاقات بدی که هرگز در زندگی ام پیش نیامد خوردم . میکل آنژ


سرایش یک بیت درست از زندگی ، نیاز به سفری ، هفتاد ساله دارد . ارد بزرگ


هرگز نمی توان با آدمهای کوچک کارهای بزرگ انجام داد . سیسرون


اگر همه می توانستند از استعدادهای خود درست بهره بگیرند، دنیا همان بهشت موعود می شد که همه می خواهند . زکریای رازی


ما ندرتاً درباره آنچه که داریم فکر می کنیم ، درحالیکه پیوسته در اندیشه چیزهایی هستیم که نداریم . شوپنهاور


برای کسب خرد ، سختی را بر خود هموار کن . ارد بزرگ


من در جهان یک دوست داشته ام و آن خودم بوده ام ! ناپلئون


شخصی که امروز زیر سایه ای ارمیده ، مدیون کسی است که مدت ها قبل درختی کاشته . وارن بوفه


پشیمانی، اولین گام برای پوزش است. ارد بزرگ


فراموش نكنیم كه ما به سخنان یك طرف دعوا گوش كرده ایم آخر كتابهای اسمانی را خدا نازل كرده . سامیوئل باتلر


عشق ماندگار هرگز بر جاذبه ی جسمانی میان شما و معشوق که همواره در حال تغییر است متکی نیست . باربارا دی آنجلیس


خودت باش شاید بدترین پندی باشد كه به بعضی ها می توان داد . تام سامسون


کسی که درد روشنگری و بازگویی تجربه را ندارد خود نیز زمانی برای بهره از آن را نخواهد یافت . ارد بزرگ


عمری را تلف كردم تا بفهمم فهمیدن همه چیز لازم نیست . رنه كوتی


من با عشق به تو تنها به میعادگاهم می آیم ، اما این من ، در ظلمت کیست کنار می آیم تا از او دوری کنم ، اما نمی توانم از او بگریزم ، او وجود کوچک خود من است ، آقا و سرور من . حیا و شرمندگی نمی شناسد و شرمنده ام که همراه با او به درگاه تو آمده ام . رابیندرانات تاگور


استخوان بندی شهرها در دیوار است و بزرگداشت . ارد بزرگ


در آغاز تنها عشق بود. حتی زندگی و پیدایش شما بر روی این کره ی خاکی نیز برخاسته از عشق است . این عشق بوده است که در یک لحظه مرد و زنی را آنچنان به سوی هم جذب کرده است تا از تلفیق و اتحاد عاشقانه ی بدن آن ها بذر شما متولد گردد . باربارا دی آنجلیس


آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد،آزادی خود ماه است که او را پایبند می کند . رابیندرانات تاگور


تمنای واپسین آدمی ، شناور شدن در بسامدهای گیتی است . ارد بزرگ
بسامدها : امواج


اگر انتظار و توقع نداشته باشی همه دوست تو اند . رابیندرانات تاگور


بخاطر داشته باشید كه حواس خود را به هر چه متوجه كنیم همان را به دست می آوریم . آنتونی رابینز




نماز عشق ترتیبی ندارد چرا که با نخستین سر بر خاک گذاردن ، دیگر برخواستنی نیست . ارد بزرگ



اگر مراقب سلامت خود نباشید، مشكل است كه بتوانید از عواطف خود بهره مند شوید . آنتونی رابینز



زرتشت به وسیله فلسفه خود بشر را از بار سنگین مراسم ظاهری آزاد ساخت و اساس آئینش را بر آموزشهای اخلاقی نهاد . رابیندرانات تاگور


نشاط و خوشدلی ، اعتماد به نفس شما را تقویت و زندگی را دلپذیرتر می سازد و باعث می شود كه اطرافیان شما شادی بیشتری را احساس كنند. خوشدلی به معنی خوشخیالی و فرار از مشكلات نیست بلكه نشانه هوش و ذكاوت شماست . آنتونی رابینز


نگارنده و سخنگویی که دیگران را کوچک و خوار می نامد ، خود چیزی برای نمایش و بروز ندارد . ارد بزرگ


کم دانستن و پر گفتن مثل نداشتن و زیاد خرج کردن است. ناپلئون


عشق مغناطیسی است که ما را به مبدا خود جذب می کند . باربارا دی آنجلیس


آدم خودبین ، چاره ای جز فرود آمدن ، ندارد . ارد بزرگ


انسان عاقل همیشه از بدگویی هایی که از او میشود استفاده میکند. ژرژبانه


شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.کیم وو چونگ


همیشه به خود اعتماد داشته باشید. اگر یك بار كاری را با موفقیت انجام داده باشید، باز هم می توانید. آنتونی رابینز


خودخواهی ، کاشی سادگی روانت را ، خواهد شکست . ارد بزرگ



دعاسخن روح است که حقیقت را به حقیقت بازگو می کند . پی.جی.بلی


یکی از بزرگترین خوشبختی ها ، خدمت بیشتر به مردم است . ارد بزرگ


اگر زندگی با تو سرناسازگاری دارد تو با او سازش کن. اسپارت


پاکدامنی و استفامت از تمام پیمانها و سوگند ها محکمتر است . مادام نکر


مردبزرگ دیر وعده می دهدو زود انجام می دهد. کنفوسیوس


شناور بودن خرد آدم در جهان احساس به او میدان بروز و رشد هنر را داده است . ارد بزرگ


انسان فرزند کار و زحمت خویش است . داروین


اگر در اولین قدم موفقیت نصیب ما می شد سعی و عمل دیگر معنی نداشت . مترلینگ


ستایش ، هنگام نو رُستن را . ارد بزرگ


موفقیت برای اشخاص کم ظرفیت مقدمه گستاخی است . ضرب المثل ایتالیایی


با داشتن اراده قوی مالک همه چیز هستید . گوته


سخن بدون پشتوانه ، یعنی گزاف گویی . ارد بزرگ


حقیقت داروی تلخی است که ثمرات شیرینی دارد . گاندی


دوصد گفته چون نیم کردار نیست . ضرب المثل فارسی


برای شاد کردن دیگران ،آرزوهایشان را بفهم . اپیکور


آه و بردباری ، ریشه هر دیوزاد ، و بد خویی را ، خواهد کَند . ارد بزرگ


هیچ کس جز خود ما مسوول بدبختی ها و یا خوشبختی های ما نیست . بودا


بهترین وسیله دفع دشمنان ، ازدیاد دوستان است . بیسمارک


آنانکه از رسیدن به ریشه ها هراس دارند ، در روزمرگی دست و پا می زنند . ارد بزرگ


مردان موفق امروز ، کودکان جسور دیروز بوده اند. دسراییلی


دشوارترین کار آنست که وقتی روی زمین یخزده زمین خوردی ، برخیزی و خدا رو شکر کنی. لرد باکلی


اگر به راه خطا رفتی از بازگشتنش مترس . کنفوسیوس


آدم مادیگرا جادهای احساسش ، کم رفت و آمد است . ارد بزرگ


آینده به کسی تعلق دارد که می داند چگونه منتظر نشیند. مثل روسی


کسی که از سرنوشت خود شکایت می کند ، از کوچکی و ناچیزی روح خود شکایت کرده است. مترلینگ


انسان موفق لاقید نیست وانسان لاقید موفق نیست. ضرب المثل چینی


پیوند پاک ، پیوندی ابدی است . ارد بزرگ


نهال دوستی واقعی ، آهسته رشد می کند. ژرژ واشنگتن


هرچه فکر شما بزرگ باشد به همان اندازه بیشتر به افکار دیگران احترام می گذارید. پاسکال


کلید رازهای بزرگ ، در ژرفای کمی نیست . ارد بزرگ


ارزش مرد به ارزشی است که برای وقت خود قائل می شود . آلبرت هوبارد


باید زیاد مطالعه کنید تا بدانید که هیچ نمی دانید منتسکیو


بسیار نادر هستند کلماتی که ارزششان بیشتر از سکوت باشد. هانری دونومتر


خرد ابتدا به اندیشه پناه می برد . ارد بزرگ


مدیری که تنها به سود می اندیشد، مانند تنیس بازی است که به جای توپ ، چشم بر تابلو امتیازها دوخته است. ایچک آدیزس


در عالم چیزی بالاتر از محبت نمی بینم. بتهون


گسستن دو همسر می تواند خاندانی را از هم بپاشد . ارد بزرگ


من آینده را دوست دارم چون بقیه عمرم را باید درآن بگذرانم. کترینگ


ریگهای ساحل خرد ، نشیمنگاه پندارهای پاک و شبانه توست . ارد بزرگ


هیچ چیز مانند احسان انسان را سیر نمی کند. ارسطو


مشغول نبودن با زنده نبودن یکی است. ولتر


این دیدگاه اشتباست که بپنداریم مرد توانا ، فرزندی همچون خود خواهد داشت . ارد بزرگ


حق ،حق است حتی اگر همه برعلیه آن باشندو اشتباه ، اشتباه است حتی اگر همه موافق آن باشند. ویلیام پن


بهترین خوشبختی ها ، یاری به دیگران است. آلبرت هوبار


رویش باغ سکوت ، در هنگامه خروش و همهمه ارزشش را نشان می دهد . ارد بزرگ


ایمان نیروئی است فراتر از منطق. اچ.ال. منگن


نمی گویم دستخوش هیجان نشو، اما خودت را به آتش هیجان ها نسوزان . مثل انگلیسی


آنکه بیش ا ز اندازه محتاط است بسیار کم کار انجام میدهد. شیللر


رازها در هنگامه شادی و بازی آدمی است . نکته فراموش شده جهان اندیشه ، تعریف درست این حالت هاست . ارد بزرگ


آنچه بار زندگی را بردوش ماسنگین تر میسازد، عموماً زیاده روی در خود زندگی است. روسو


اگر مردم مرا نشناسند غصه نخواهم خورد ولی من اگر مردم را نشناسم افسرده خواهم شد. کنفوسیوس


نادانی و پستی یک نفر در گذشته ، نمی تواند میدان انتقام از خاندان او باشد . ارد بزرگ


افعی مهیب را دسته ای مورچه از پای درمیآورند. مثل ژاپنی


نمی گویم دستخوش هیجان نشو، اما خودت را به آتش هیجان ها نسوزان. مثل انگلیسی


آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند . ارد بزرگ



برگرفته از :
علی فروتن
http://tanha-shode.mihanblog.com/post/13

سایت Enrique Iglesias : کوروش 1

Posted: 28 Aug 2010 11:46 AM PDT

لشکر ایران آماده جنگ شده و سواران پا بر رکاب اسب ، کورش پادشاه ایران از نزدیکان ...
خداحافظی کرده و قصد راهبری سپاه ایران را داشت . یکی از نزدیکان خبر آورد همسر سربازی چهار فرزند بدنیا آورده ، فروانروای ایران خندید و گفت این خبر خوش پیش از حرکت سپاه ایران بسیار روحیه بخش و خوش یمن است . دستور داد پدر کودکان لباس رزم از تن بدر آورده به خانه اش برود پدر اشک ریزان خواهان همراهی فرمانروای ایران بود فرمانروا با خنده به او گفت نگهداری و پرورش آن چهار کودک از جنگ هم سخت تر است . می گویند وقتی سپاه پیروز ایران از جنگ باز گشت کورش تنها سوغاتی را که با خود به همراه آورده بود چهار لباس زیبا برای فرزندان آن سرباز بود . این داستان نشان می دهد کورش پادشاه ایران ، دلی سرشار از مهر در سینه داشت. ارد بزرگ فیلسوف کشورمان می گوید : فرمانروای مردمدار ، مهر خویش را از کسی دریغ نمی کند . می گویند سالها بعد آن چهار کودک سربازان رشیدی شدند ، آنها نخستین سربازان سپاه ایران بودند که از دیوارهای آتن گذشته و وارد پایتخت یونان شدند . نکته جالب آن است که یکی از آن چهار کودک دختر بود و نامش پارمیس که از نام دختر ارشد کورش بزرگ اقتباس شده بود


برگرفته از :
http://www.enriqueiglesias.com/profiles/blogs/3123159:BlogPost:2233390

شهروند، سایت جامع آگهی و نیازمندی های استان همدان - سخن بزرگان 5

Posted: 28 Aug 2010 11:35 AM PDT

سخن بزرگان 5

بشریت به ظاهر نیست ، به باطن است. تولستوی

مردانگی تنها به مرد بودن نیست ؛ به همت و گذشت است. هگل

بدگویان را تنها بگذارید تا درون مایه چرکین آنها شما را نابود نسازد . ارد بزرگ

تواضع بیجا ، آخرین حد تکبر است. لابرویر

همه خوبند اما نه برای همه کار . مثل اسپانیائی

آنانکه هنجار وجودیشان در نابودی داشته های دیگران است و خود بی میوه اند را باید به کارهای بدنی واداشت تا بدین گونه خیری برای همگان و خویش داشته باشند . ارد بزرگ

برای شب پیری در روز جوانی چراغی باید تهیه کرد. پلوتارک

مرد بزرگ برخود سخت می گیرد و مردکوچک به دیگران. کنفوسیوس

شایستگان بالندگی و رشد خود را در نابودی چهره دیگران نمی بینند. ارد بزرگ

هر کار بزرگ در آغاز محال به نظر می رسد. کارلایل

محبت را فراموش نکنیدو آن را ناچیز نشمارید. افلاطون

ارتباطات نه تنها جوهره حیات انسانی است بلکه مایملک حیاتی زندگی اوست. جان پیس

دریاها نماد فروتنی هستند . در نهاد خود کوه هایی بلندتر از خشکی دارند ولی هیچ گاه آن را به رخ ما نمی کشند . ارد بزرگ

بدون دانستن اینکه کیستم وچرا اینجا هستم ، زندگی ناممکن است. تولستوی

اگر هنجارهای سرزمینها نیرومند باشند انتقام هم گم می شود . ارد بزرگ

خدایا هنر چقدر بلند وعمر چه اندازه کوتاه است. گوته

روح انسانی ، واقعاٌ تسخیر ناپذیر است. آنتونی رابینز

خردمندان ترس را هم به بازی می گیرند . ارد بزرگ

آن نوع از عشق که فراتر از بدن و جسم ماست هنگامی ظهور می کند که با تمام وجود - و نه تنها با جسم خود - به معشوق عشق بورزیم. این عشق برتر تنها هنگامی خود را نشان می دهد که با فکر و ذهن و قلب و روح خود به فکر و ذهن و قلب و روح معشوق عشق بورزیم سپس تمامی سلول های بدن ما از عشق به معشوق خواهد لرزید.این همان عشقی است که در ایثار و از خودگذشتگی نهفته است . باربارا دی آنجلیس

هرکس مرتکب اشتباهی نشده ، اکتشافی هم نکرده است. گالیله

با خرد ، به سرچشمه ها بیاندیش . آدمی گاهی سرآغاز را اشتباه می گیرد ، برسان زمانی که رودها را سر چشمه دریاها می نامد ، حال آنکه ابرها از دریاها برمی خیزند و رودها و چشمه ها را لبریز می کنند . ارد بزرگ

آینده ها بنظر بزرگ جلوه میکنند ولی وقتیکه گذشتند می فهمیم که ناچیز بوده اند. مترلینگ

تجربه درسی است گرانبها که ارزش آن ازکلیه دروس مهم اساتید عالیقدر بالاتر است. سیسرون

سیاسیون وقتی دشمن یک خواسته پایدار مردمی هستند ، بهترین گزینه ایی که برای نابودی آن اجرا می کنند این است که : پیشتر آفات آن را خوب بپرورند و سپس آن درخواست همگانی را با آفاتی که ساخته اند آزاد می سازند . ارد بزرگ

انسان هیچوقت بیشتر ازآن موقع خو را گول نمیزند که خیال میکند دیگرانرا فریب داده است. لارشفوکو

انسان درهرکار باید بداند کجا باید ترمز کرد. مثل فرانسوی

پیشرفت تنها در سایه آمادگی همیشگی ما بدست می آید . ارد بزرگ

آنکه تندرستی دارد امید دارد و آنکه امید دارد همه چیز دارد. مثل عربی

نمی گویم دستخوش هیجان نشو، اما خودت را به آتش هیجان ها نسوزان. مثل انگلیسی

مردیکه کوه را ازمیان برداشت کسی بود که شروع به برداشتن سنگریزه هاکرد. مثل چینی

گفتگو با آدمیان ترسو ، خواری بدنبال دارد. ارد بزرگ

مقصود واقعی از داشتن هدف آن است که ضمن تعقیب هدف، شخصیت شما به عنوان یک فرد انسانی نیز ساخته شود . پاداش واقعی شما شخصیتی است که به عنوان یک انسان ، پیدا می کنید. آنتونی رابینز

هر گاه زندگی با عشق و شور را بر می گزینید زندگی نیز عشق و شور خود را برای شما بر خواهد گزید . باربارا دی آنجلیس

بردباری بهترین سپر در روزهای سخت و ناپایداریست . ارد بزرگ

اگر بزرگی و عظمت را آرزو میکنی آنرا فراموش کن و دنبال حقیقت برو آنگاه بهر دو خواهی رسید هم حقیقت و هم عظمت.... سنگا

اشخاص عاقل وبا اخلاق هرگز کلامی برزبان نمی آورند که احساسات دیگران را جریحه دار سازند. اسمایلز

در پشت هیچ در بسته ای ننشینید تا روزی باز شود . راه کار دیگری جستجو کنید و اگر نیافتید همان در را بشکنید . ارد بزرگ

اشتباه را تصحیح نکردن خود اشتباه دیگریست. کنفوسیوس

هر چه بیشتر بربار حافظه بیفزائید حافظه تان قویتر میگردد و هرچه بیشتر بآن اعتماد کنید قابل اعتمادتر میگردد. توماس دوکوئین

نه چندان نرمی کن که برتو دلیر شوند ونه چندان درشتی که ا زتو سیر گردند. سعدی

خویش را خوار نکنیم و اگر ارزشش را بدانیم هیچگاه در برابر یاوه گویان آسیب پذیر نخواهیم بود . ارد بزرگ

شما خود منشا همه عواطف و احساساتتان هستید. در هر لحظه که بخواهید می توانید آنها را ایجاد کنید و یا تغییر دهید. آنتونی رابینز

به گونه ای از عشق و شور خود مراقبت و پاسداری کنید که گویی گرانبها ترین دارایی شماست . باربارا دی آنجلیس

بسیاری در پیچ وخم یک راه مانده اند و همواره از خویشتن می پرسند : ما چرا ناتوان از ادامه راهیم . بدانها باید گفت می دانی در کجا مانده ای؟ همانجای که خود را پرمایه دانسته ای. ارد بزرگ


برگرفته از :

http://www.shahrvand811.com/index.php?option=com_content&task=view&id=92&Itemid=265

نسخه پی دی اف

http://shahrvand811.com/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=92

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پایگاه فرهنگی هنری تکناز : تنها عشق می ماند ....

سایت پارسه فرهنگ : Internet & Orod Bozorg

نظریه کهکشان اندیشه