سایت یکصد و دو کتاب پرخواننده اینترنت : میهن نامه ی ارد بزرگ

نام کتاب : میهن نامه ی ارد بزرگ

نویسنده : مسعود اسپنتمان

ناشر : دانلود کتاب

زبان کتاب : فارسی

تعداد صفحه : 114

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : 873 Kb

توضیحات : مسعود اسپنتمان در ابتدای کتابش می نویسد : درباره ی اُرُد بزرگ، گفته ها بسیارند و ناگفته ها، بسیارتر
اُرُد بزرگ از آن دسته اندیشمندان است که ریشه های بالندگی میهنی خویش را به درستی میشناسد. سپس دل شما را نشانه گرفته و درست به همانجا میزند. اُرُد شما را با آنچه از آن برآمده اید آشنا میسازد، روانتان را با خاک میهن می آمیزد و در برآیندی با آسمان آن، عشق به ایران را در هستی تان روان میسازد.
اُرُد یگانه است؛ این گفته را باور دارم، به سادگی، چون اُرُد، دومی ندارد. او راهی را برگزیده که آمیخته با اسطوره ها از زمان و زمین فراتر میرود؛ و در این بی زمانی و بی زمینی، تردستی هایی میکند که شعبده نیست.
اُرُد دلاورانه، ریش سفیدان را به جایگاه برین برمیکشاند و بر دیوانسالاران واپسگرا نفرین میفرستد. او بیش از همه ی ما میداند که باختری بودن و خاوری بودن با بهتر بودن یکی نیست، که این را به تجربه و با کار دریافته استو اما در این پیش گفتار در اندیشه آن نیستیم که دبستان اُرُدشناسی برپا کنیم؛ تاریخ ادبیات و فرهنگ هم درس نخواهیم داد. اُرُد بزرگ هنوز هست، با ما می ماند و خواهد ماند، شاید تا همیشه؛ پس چه لزومی دارد که زیر تیغ تشریح، اندیشه ای چنان تنومند چون اندیشه های اُرُد را واکاویم و از پی و رگ آن نمونه برداریم. شاید بهتر باشد تا با او روان شویم و از چشمه ی زلال اندیشه اش، نهال خویشتن خویشتن را آبیاری کنیم ......


می توانید از دو سرور زیر این کتاب را دانلود کنید

http://musecrafters.com/uploads/k/ketab/5369.gif


http://musecrafters.com/uploads/k/ketab/5369.gif


برگرفته از :

http://102ketab.blogsky.com/1389/05/08/post-10/








نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پایگاه فرهنگی هنری تکناز : تنها عشق می ماند ....

نظریه کهکشان اندیشه

خبرنامه